Welkom!

Deze blog is gestart om mijn reis door Amerika in 2010 te delen met de mensen om me heen.
Inmiddels ligt de vakantie al ver achter me, maar blog ik zo nu en dan vrolijk door. Deze pagina's vul ik het liefst met fijne verhalen en mooie foto's. Deze blog staat open voor reacties van iedereen, dus voel je vrij!


woensdag 8 augustus 2012

Brief aan Willie Wortel, over klonen en Thuis-Google

Beste Willie, knappe kraanvogel,

Gisteren won Epke Zonderland, zoals je misschien wel hebt gezien, zeer verdiend een gouden plak op de Olympische Spelen in Londen. Zijn prestatie was weergaloos, maar het commentaar van sportverslaggever Hans van Zetten was ook goud waard. Heerlijke kippenvel-televisie. Ik had er graag bij willen zijn, wat een feestje moet dat geweest zijn.
Ik had graag alsnog met jouw tijdmachine teruggereisd naar dat moment!

Op Twitter opperde iemand na dit televisiefragment: Ik wil Hans van Zetten in huis. Om me aan te moedigen als ik afwas of de was ophang. Ik zou alles zó veel beter doen.
En zo is het ook. Dat je wildenthousiast commentaar krijgt als je een kreukel uit je kleding gestreken krijgt. Of als je het teveel aan vaat keurig in de vaatwasser gerangschikt krijgt, zijn stem overslaan van pure euforie. Dat hij opspringt uit zijn stoel als je dat dunne laagje stof van je tv afveegt met je wijsvinger, zijn armen lovend in de lucht. Hoe heerlijk moet dat zijn!
Maar goed, van deze Hans is er maar eentje. En daarom deze brief. Heb je wel eens nagedacht over klonen? Gewoon goedlopende mensen vermenigvuldigen en daar onderbrengen waar ze uitermate gewaardeerd worden? Lijkt me een prachtig idee!
Ik heb trouwens ook nog wel ruimte voor een kampioen in de 100 meter onkruid wieden. Of een jong talent synchroonstofzuigen.

En nu ik je toch schrijf. Ik heb nog iets anders. Zoals je misschien weet ben ik een sloddervos. Meestal kan ik in mijn chaos alles vinden wat ik zoek, maar niet altijd. En juist dán heb ik zo'n behoefte aan een Thuis-Google© De zoekmachine voor je eigen huis.
Fietssleutel kwijt? Even Thuis-Googlen©en je weet precies in welke jaszak hij zich bevindt. Dat briefje met een belangrijk telefoonnummer meegewassen? Thuis-Google©tovert het zo weer op je scherm. Op je werk je afvragen of je je strijkijzer niet aan hebt laten staan, of je koffieapparaat? Thuis-Google© vertelt het je!
Vind je het wat?

Het is zomertijd en dus komkommertijd, misschien heb je wat minder klandizie in deze maanden. Hierboven wat suggesties, doe er je voordeel mee.
Héél veel succes enne... laat je het me weten als het af is, ik sta als eerste bij je op de stoep!

Groetjes,
Maartje

1 opmerking:

  1. haha, geweldig! ik ga naast je op de stoep staan
    heb ook nog wel behoefte aan zulk soort dingen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je meeschrijft!