Welkom!

Deze blog is gestart om mijn reis door Amerika in 2010 te delen met de mensen om me heen.
Inmiddels ligt de vakantie al ver achter me, maar blog ik zo nu en dan vrolijk door. Deze pagina's vul ik het liefst met fijne verhalen en mooie foto's. Deze blog staat open voor reacties van iedereen, dus voel je vrij!


zaterdag 8 januari 2011

I think, therefore I am

Deze week kreeg ik, net als vaker, de vraag: jij bent wel heel open he?
Open... ja, ik denk dat ik inderdaad wel heel open ben. Ik vertel makkelijk wat me bezighoudt en heb weinig drempels als het gaan om het delen van mijn gedachten. Als er grootse dingen zijn die me bezighouden, dan kán ik ook niet anders dan het delen. Maar ook kleine dingen, hersenspinsels, gevoel. 
Ben ik verdrietig, dan zie je het. Ben ik verliefd, dan grijns ik van oor tot oor. Een open boek. Ik kan niks verborgen houden. Wat ook wel eens lastig is! ;-)

Gaat het op het werk goed, dan stuiter ik over de afdeling, zingend, fluitend. Dingen die ik bereik of voor elkaar krijg kan ik dan wel van het dak schreeuwen. Ook kan ik dan slap van het lachen van mijn stoel af vallen (en dat gebeurt dan ook echt wel een paar keer per week, arme collega’s).
Zit me iets dwars of is er stront aan de knikker, dan loop ik met stoom uit mijn oren rond en kan ik mopperend en foeterend de dag doorbrengen. Je hoeft maar naar me te wijzen en ik ontplof.
Dan zit ik in de auto naar huis, dan komen de tranen. Dan brul ik een minuut en dan ben ik het kwijt. Emotioneel dier.
En dan kijk ik naar mijn collega’s. Zij zitten met dezelfde mooie momenten, dezelfde dramadagen. En zij gaan meestal heel koel en stabiel de week door. Hoe doen ze het toch?
Nuchter, stabiel. Ben ik dan de enige die zo’n emotionele rollercoaster is?
Belangrijker nog: zou ik dat moeten veranderen? Zou je beter functioneren als je stabieler en minder emotioneel werkt? Of zou mijn openheid ook de oorzaak zijn van goede contacten en credits bij mensen?
Ik ben er nog niet uit... Maar ik ben wel eens jaloers op de mensen die zo stabiel door het leven gaan. Het lijkt me best eens makkelijk.

En ookal zou het anders moeten. Zou ik dat dan kunnen? Of maakt dit me wie ik ben? Zou ik kunnen leven zonder het delen van mijn mooie momenten? Zonder het delen van mijn onzekerheden, mijn leuke dingen, mijn verwarring?
Zou ik een reisverslag kunnen schrijven zónder te vertellen van mijn blunders? Van het vastzitten in een te kleine broek, of van mijn mooie gesprekken met mensen. Van reizen die emoties oproepen, die me een ander mens maken? Zou ik kunnen werken zonder mijn blijdschap te uiten over iets dat lukt? Zonder mijn frustratie te uiten over iets dat niet goed dreigt te gaan? Zou ik mijn ogen kunnen sluiten voor dingen die mis gaan in de wereld en me gewoon eens niet boos maken?
Ai... ik vrees, ik vrees....ik vrees dat ik dit gewoon ben. En ik vrees nog harder dat jullie het daar maar gewoon mee moeten doen... 
Want ook déze hersenspinsels wil ik graag weer delen. 
As usual. Tsja...
---

Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else.  
Judy Garland

12 opmerkingen:

  1. Ik hou wel van mensen die open zijn, je kan daar vrij gemakkelijk op anticiperen, omdat je weet hoe iemand denkt en voelt. Kortom lekker je zelf blijven en blijven doen waarbij jij het lekkerste voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I like you... just the way you are!!

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. You are the things you do.
    You are the feelings you feel.
    You are the thoughts you think.
    You are the beauty you have inside.
    Don't be afraid to show you open, but always save something only for you and for God.
    Be happy and let things happens. I want the best of life for you.

    I'm doing the same in my life at this moment. There are many things I don't have, but I'm being happy. I don't now what eles to say...

    Take care and a big hug for you
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. You are who you are. Get used to it or deal with it.
    I like you!!! I would love to be just like you! But I am who I am. Just a bit like you. And I like it! ;-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohoh siss, als ik dit zo lees lijken we toch wel heel erg op elkaar hoor.... ;)

    Don't change!

    Baaaaaaaaaaaaaaaaai!
    Siep

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is juist de reden dat ik je zo graag mag.
    En op deze manier kan ik met je meehuilen en meelachen ook op afstand.
    Ik zou je verhalen vreselijk missen als je niet meer zou schrijven, dus ga vooral door en blijf wie je bent!!!
    Je bent goed zo, want je bent 100% Maartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha, ookal zou ik willen, er is geen beginnen aan ben ik bang.
    ;-)

    En Siep: ik vrees het ook, haha! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Blijf jij maar lekker een open boek, want ik heb het nog lang niet uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Blijf maar wie je bent. Vlgs mij zou aldoor een ander proberen te zijn/spelen, vreselijk veel energie kosten. Meer nog dan nu! haha!

    Trouwens voor iemand die erg visueel ingesteld is, zijn je verhalen ontzettend leuk. Zie het altijd helemaal voor me!

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad absoluut niet veranderen, je bent gewoon een topper. Denk overigens dat die collega's van jouw vele malen saaier leven hebben dan jij. See you soon.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oooh nee, niks ten nadele van mijn collega's hoor! Die zijn top!
    Alleen soms zou ik iets van de rust van hen willen hebben als het gaat om emoties op het werk ;-)

    Tot snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Blijf zoals je bent, want zo ben je op je mooist :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je meeschrijft!