Welkom!

Deze blog is gestart om mijn reis door Amerika in 2010 te delen met de mensen om me heen.
Inmiddels ligt de vakantie al ver achter me, maar blog ik zo nu en dan vrolijk door. Deze pagina's vul ik het liefst met fijne verhalen en mooie foto's. Deze blog staat open voor reacties van iedereen, dus voel je vrij!


dinsdag 7 juni 2011

Dag 10 - De dag van de zalige luiheid

Hoe meer we ons hier onderdompelen in de 'nieuwe' stad, hoe luier we worden, heb ik het idee.
Ik heb dan ook weinig foto's van vandaag eigenlijk.... We worden hier in de watten gelegd en maken het onszelf ook niet al te moeilijk meer.

Tijdens het ontbijt al wist de bediening nog van gisteren hoe we onze thee wilden en kwamen ze zelfs speciaal yoghurt brengen omdat ik dat gisteren ook vroeg. Nou moe! Ook bij het zwembad zijn ze ontzettend behulpzaam. Als je aan komt lopen wordt er een bedje voor je neergezet, worden er handdoeken gepakt en als er een drankje wordt gebracht komt er een ander mannetje aanrennen met een tafeltje.
En toch is het niet eens zo'n superchique hotel, dus het zal ook wel te maken hebben met een goede service denk ik. Lekker!

Maar goed, lui dus... We zijn even de nieuwe stad in gegaan. En nieuw is ook best wel nieuw. Het deel dat we hebben gezien bestaat deels uit een nieuwbouw winkelcomplex, wat er echt heel mooi uitziet met palmbomen en fonteinen, en deels uit een ouder stuk, maar nog steeds doet het heel Frans en luchtig aan.















We hebben wat gedronken in het oude postkantoor, wat volgens deze ansichtkaart en de verhalen vroeger aan een zandweg lag waar de paarden overheen gingen. Nu ligt het aan de grote weg waar volop geflaneerd wordt. Erg tof om te zien!

Het nieuwe deel is ook mooi, met heel westerse winkels als Zara en McDonalds en ook lingeriewinkels met nietsverhullende posters gewoon in de etalage. Dat kun je je niet voorstellen in de oude Medina?


Na ons drankje zijn we linea recta doorgegaan naar 16, een heerlijk eettentje in het nieuwe deel. We hebben een heerlijke salade niçoise gegeten terwijl we genoten van zon en mensen. Het westerse leven in Marrakech bestaat ook, dat is duidelijk!
















Verder kwamen we een auto van Brinks tegen. Die zitten ook in Houten, en ken ze ook wel wereldwijd, maar hier de tekst in het Arabisch op de auto is best apart ;-)
Fotograferen mocht trouwens niet, maar toen was deze al gemaakt, dus ach....













Stop! :)














Daarna (het was best warm en de winkels waren ook dicht tot 15.00 uur) zijn we lekker weer naar het hotel gegaan. Zwembad, boekje, genieten van het 'niks moeten, niksen mag' principe. (copyright Loesje)
De tuin hier is prachtig. Je hoort de hele dag door honderden vogeltjes, er staan schitterende bloemen en het is zó rustig. Echt een verademing. We hebben de volgorde goed aangepakt, eerst de stapelgekke Medina, dan het mooie Essaouira en dan nu lekker relaxen hier in de nieuwe stad.

Na een lekker warm bad (ik in elk geval) zijn we weer op pad gegaan, even geen tajines, couscous of wat dan ook, maar even lekker italiaans. We ontdekten een heerlijk tentje met fantastisch eten waar we de avond nog hebben doorgebracht.
Morgen al de  laatste dag hier, wat vliegt de tijd!
Twee klasgenootjes van vroeger, vrienden van nu, broers, maken op dit moment ook een reis door Marokko. Morgen komen ze aan in Marrakech en als echte ingewijden in de stad, zullen we ze tijdens een borrel de do's en don'ts vertellen. Ze zijn hier twee dagen, dus: keuzes voor hen! Daarnaast ben ik benieuwd naar hun verhalen over de koningssteden en de woestijn. Ik heb erg zin ze te zien!

Dus... morgen laatste dag.... en dan donderdag het vliegtuig weer in. Jee, wat vliegt de tijd....

1 opmerking:

  1. Grappig, zo'n meet op afstand! Veel plezier met zijn allen!

    Leuk om Tanja nu ook eens te zien *zwaait naar Tanja*

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je meeschrijft!