Welkom!

Deze blog is gestart om mijn reis door Amerika in 2010 te delen met de mensen om me heen.
Inmiddels ligt de vakantie al ver achter me, maar blog ik zo nu en dan vrolijk door. Deze pagina's vul ik het liefst met fijne verhalen en mooie foto's. Deze blog staat open voor reacties van iedereen, dus voel je vrij!


maandag 30 juli 2012

Israel dag 15 - de laatste dag...

De laatste dag alweer... Aan de ene kant jammer, aan de andere kant ook wel lekker.
Nu ik een halve dag weer in Tel Aviv ben geweest, weg uit de hitte en drukte van Jeruzalem, bedenk ik me dat een paar dagen met een boek aan het strand ook wel lekker geweest zou zijn, even bijtanken.
Aan de andere kant: na een halve dag is dit idee ook al achterhaald waarschijnlijk, dan wil ik op pad en dingen zien!



Tel Aviv Beach


Ik ben vanmorgen nog even lekker wezen ontbijten op het balkon van het hotel. Heel rustig aan gedaan, want ik had totaal geen haast. Heerlijk! Daarna met een taxi naar het shuttlestation en met de shuttle naar Tel Aviv. En...met een taxi weer naar het hotel.
Heerlijk hoe die taxichauffeurs hier toneel kunnen spelen. Ten eerste stoppen ze al voor je als ze je alleen maar zien lopen. Want welke idioot loopt er nu overdag in de hitte op straat? Als het aan hen lag fungeerden ze als een soort hop-on-hop-off bus. Alleen maar van plaats naar plaats per taxi.
Anyway, vandaag was ik nogal verbolgen over de prijs die de taxichauffeur vroeg van het busstation naar mijn hotel. Maar het is hélemaal bij het strand, gebaarde hij wild. Uiteindelijk is het dan toch onderhandelen en maakt hij een mooie prijs inclusief koffer. Grinnik...

< gang in hotel met uitzicht op zee.

Mijn kamer is hier klein, heel klein. En mijn bad, waar ik nog even in wilde dobberen voor vertrek, heeft geen stop :)
Dit hotel had ik eerst geboekt voor de eerste 3 nachten, maar ik ben blij dat ik het niet heb gedaan. Eenpersoonsbed, een raampje van 40x40. Ik zou het hier spaansbenauwd krijgen. Maar goed, voor een halve dag is het prima.

Ik heb vanmiddag lekker op het dakterras zitten lezen. In de schaduw en een uurtje in de zon. En dat heb ik geweten, ben op mijn laatste dag nog verbrand. Hoe is het toch mogelijk he? Dan slenter je 2 weken lang in de brandende zon door dit land, en je verkleurd een beetje. En dan zit je stil in de zon en dan verbrand je levend!
Maar goed, je kunt zien dat ik ben weggeweest :)

Ik heb rustig wat gegeten, wat rondgeslenterd over de boulevard. Heerlijk heerlijk om niks meer te 'hoeven' van mezelf. In de verte zag ik Old Jaffa nog liggen. Zal ik nog even, dacht ik. Maar ik heb die gedachte gauw weggedrukt, even niks, echt niks!






 < heel apart, alles door elkaar. En toch past het...

Om 01.00 uur staat de taxi voor de deur. Dan ben ik drie uur van te voren op het vliegveld. Ik hoop dat het genoeg is met de strenge controles. We zullen zien.
Na een korte vlucht mag ik me nog 3,5 uur vermaken op Istanbul en dan lekker naar huis.
Israel, Istanbul en weder dienende ben ik morgen na het middaguur weer op Schiphol.

Tot dan!



7 opmerkingen:

  1. Wat heb je een geweldige vakantie gehad. Het muntje valt nú pas dat je er ook nog alleén was! Vond je dat niet eng??

    Jammer dat je verbrand bent, maar ik ben blij dat ik digitaal mee mocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, echt? Ik reis al sinds 2007 ongeveer alleen. Ik vind het heerlijk, dus nee... ik vond het niet eng.

    Leuk dat je digitaal mee was. Vind het zo leuk als ik kan delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. *Geeft after sun aan*
    Ohnee, je had daar ook een smeerder voor nodig he ;-)

    Heel veel succes met je terugreis en vergeet je blog niet off te zetten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je meeschrijft!